Szabadidő Magazin

Kulturális hírek, sport programok, tudományos eredmények, tudósítások aktuális eseményekről.

Fordítás

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Az Európai Kereskedelem Napja

2008.11.06. 22:17 SI

2008. november 5-én 4. alkalommal rendezték meg az Európai Kereskedelem Napját. A rendezvény fő üzenete, hogy a kereskedelmet, mint a legnagyobb GDP termelőt, ÁFA termelőt és adótermelőt, valamint a legnagyobb munkaerő piacot jelentő szektort fókuszba állítsa a média segítségével.

A központi rendezvény előkészítésére és az ország több pontján szerveződő programok összefogására a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége, mint az EuroCommerce egyik magyarországi tagszervezete vállalkozott a többi szakmai, érdekvédelmi szervezettel. Közéjük tartozik az MKIK, az OKSZ, a KISOSZ, az ÁFEOSZ, a KASZ, és az MBSZ.

A rendezvény fő üzenete és szlogenje: Együtt a vásárlókért!

Célja egyidejűleg bemutatni azt is, mennyivel járul hozzá a kereskedelem a nemzetgazdaság teljesítményéhez, milyen a szerepe a foglalkoztatottságban, és mik a legsürgetőbb feladatai. Ezek megoldásában együttműködési szándékot mutat a beszállítókkal, szolgáltatókkal is. A rendezvénysorozat kulcseseménye az a szakmai fórum volt, amelyen a kereskedelmi érdekképviseletek vezetői vázolták fel gondolataikat, elképzeléseiket.

A kereskedők célja erősíteni a kereskedelem elismertségét és a közvélemény előtt rávilágítani arra, milyen értékeket kínál a kereskedelem a vásárlóknak, a társadalomnak, építve természetesen üzleti - beszállító és szolgáltató - partnereire.

Az Európai Kereskedelem Napja központi rendezvényének szakmai programja a hagyományos vitafórum, melynek kérdéskörei: a kereskedelem eredményei az elmúlt években, a gazdasági válság hatásai a kereskedelemre, a fogyasztóvédelem, a fogyasztó és a kereskedő kapcsolata, valamint- összefüggésben az előbbiekkel- a kereskedelem oktatásának helyzete.

Oktatás és képzés

A szakszerű kereskedelmi munka alapja a jól képzett kereskedő. A vásárló sokszor szembesül azzal, hogy a kereskedő tudása is érték, ezért is fontos e kérdéskör áttekintése.

A 2007/2008-as tanévben 202 szakképző és oktatási intézmény vágott bele a kereskedelmi szakoktatásba. Ebben a tanévben összesen 12216 tanuló tanul, vagy vesz részt szakképzésben, és 4993 tanuló tett sikeres szakmai vizsgát a kereskedelmi szakmában. 

A kereskedelmi alkalmazottak száma kb. 550 ezer, a kereskedelem ma a legnagyobb foglalkoztató. A piacon jelen levő nemzetközi és magyar vállalkozások bejelentett állásokat és versenyképes karriert kínálnak, mivel hosszútávon gondolkodnak. 

Forrás:

http://www.kereskedelemnapja.hu/

Séva

 

 

komment

süti beállítások módosítása