Szabadidő Magazin

Kulturális hírek, sport programok, tudományos eredmények, tudósítások aktuális eseményekről.

Fordítás

Naptár

január 2019
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31

A legnagyobb projekt az élet maga

2009.02.22. 00:22 SI


Az átlag magyar fogyasztó munkamániás és még szabadidejében is dolgozik így egyáltalán nem meglepő, hogy ma már a szabadidő többet ér a pénznél vagy a megszerezhető javaknál. Általános tendencia, hogy az életünket egy nagy projektnek tekintjük, és olybá tűnik, lassan elfelejtünk kötöttségek nélkül létezni − derült ki a Magyar Fogyasztó Szabadidő konferencián, ami egy friss kutatás bemutatójának és egy kiadvány első megjelenésének is otthont adott.

 Véget ért a Magyar Fogyasztó Szabadidő konferencia, amely a Magyar Fogyasztó Platform (MFP) konferenciasorozatának részeként került megszervezésre február 18-án, Budapesten a Magyar Telekom Székházban. A résztvevők értékes információkat tudhattak meg többek között arról, hogyan osztják be szabadidejüket a fogyasztók, milyen hatással lesz a gazdasági recesszió a belföldi turizmusra, milyen a jó destinációs branding továbbá, hogy a tévé- és internethasználati szokásaink hogyan hatnak társas kapcsolatainkra. A konferencián debütált az MFP Magyar Fogyasztó nevű periodikája is, amely ezentúl rendszeresen, a konferenciák témájához kapcsolódóan, de mindig új köntösben lát majd napvilágot.

 

A szabadidő, azt gondolom, az a tevékenységi forma, amelyből az emberek nagyobbik része többet szeretne, holott egyre kevesebb jut belőle. A közelmúltban elvégzett kutatásunk is alátámasztotta azon szubjektív, a kutatástól független érzésünket, hogy a rendelkezésünkre álló szabadidő folyamatosan csökken, és ebben a tekintetben nem is nagyon számíthatunk kedvező fordulatra a jövőben – hangsúlyozta a rendezvényen Kozák Ákos a GfK Hungária Piackutató Intézet ügyvezető igazgatója.

A szakember előadásban egy a T-Mobile támogatásával készített kutatásból prezentált eredményeket, ami alapján elmondható, hogy a szabadidőnkben leggyakrabban űzött tevékenységek közül az első helyen a barátokkal való találkozás áll, ezt követi a kertészkedés, a harmadik helyre pedig a főzés, az új receptek kipróbálása került.

Bár gondolom mindenki számára nyilvánvaló, de a kutatás is megerősítette, hogy a barátokkal közös szabadidőtöltést érezzük leginkább szórakoztatónak, míg az inkább kötelességszerű rokonfogadások és rokonlátogatások a válaszadók egyharmadának már részben, vagy teljes egészében kötelességnek számítanak. A gyermekekkel eltöltött idő mindig szórakoztató, még ha néha feladattal is jár, ezzel szemben a vásárlás megítélése nem annyira egyértelmű: a válaszadók egy része számára kötelesség, míg sokaknak szórakozás is.

 

A Magyar Fogyasztó Szabadidő konferencia adott otthont Az internet, a tévé és a társas támogatás összefüggéseit firtató reprezentatív kutatás bemutatójának, melynek elgondolkodtató eredményeit Németh Erzsébet prezentálta a Semmelweis Egyetem Magatartástudományi Intézete és a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola képviseletében. Az előadásból kiderült, hogy a sok tévézés és a társas támogatás mértéke között negatív, míg az internetelérés és a társas támogatás mértéke között pozitív kapcsolat áll fenn. Azaz, míg az internet interaktivitásából is adódóan támogatja a régi és új emberi kapcsolatokat, addig az alapvetően passzív tévénézés minden társas kötelékünkre negatív hatással bír.

A válság és a belföldi turizmus összefüggéseit firtató előadásban Kiss Kornélia a Magyar Turizmus Zrt. munkatársa elmondta, hogy ugyan a recesszió a magyar gazdaságban kiemelt szerepet játszó turizmust sem hagyja érintetlenül, de a belföldi úti célok várhatóan mégis profitálhatnak a helyzetből, hiszen a fogyasztók a közelebbi, biztonságosabb és kedvezőbb ár-érték arányt kínáló magyarországi úti célokat fogják előnyben részesíteni.

Simon Bernadett, a B&P BrandAktív ügyvezető igazgatója, előadásban a kevésbé használt, ám a mai gazdasági helyzetben talán még nagyobb nyomatékot érdemlő destinációs, azaz célállomás brandingről értekezett. A szakember a célcsoport megismerésének fontosságát hangsúlyozta, meglátása szerint az erősödő versenyben csak a márkává avanzsált települések nyerhetnek.

A szakember a konferencián jelentette be, hogy a B&P BrandAktív tervezi egy, a destinációkat vonzerejük alapján rangsoroló márka index létrehozását. A listát egy szakértőkből álló bizottság állítja majd össze statisztikai adatokra, reprezentatív fogyasztói felmérésekre, és szakértői mélyinterjúkra alapozva.

A konferencia részletes beszámolója illetve az előadások anyagai várhatóan a jövő héten lesznek elérhetők a magyarfogyaszto.hu oldalon.

További információ:

Kató Lenke, kommunikációs- és programmenedzser

   www.magyarfogyaszto.hu/szabadido